Onderzocht zijn de volgende topics:
Het 'realtime' in 3d scannen van kinderen en omvormen tot een virtueel Alter ego
Rigging van de full-bodyscans ( gestest met Mixamo / Blender / UE4 )
Plaatsen van de Virtuele karakters in game-engines ( UE4 /Unity /NEOS)
Avateering middels de bodyscans in VR ( HTC VIVE + 6 HTC Trackers)
Het inscannen van ter plekke door kinderen gemaakte modellen van huizen
En het plaatsen van deze gebouwen in de door kinderen herkende eigen straat (in VR)
In Amsterdam 3d Kinderstad, kunnen kinderen in de virtuele ruimte middels een headset en handcontrollers met elkaar creaties uitwisselen toevoegen en bekijken.
Zo kunnen ze ervaren dat de wereld maakbaar is. Dat hun eigen acties veranderingen in de stad kunnen brengen.
Ter plekke door kinderen gemaakte huizen nemen een plek in de 'virtuele openbare ruimte' in. Hier in stadsdeel De Baarsjes in Amsterdam. .
Walking Statue Female test file met 'rigged' klei beeldje van Theo Schepens
Kinderen worden bij binnenkomst realtime in 3d gescand
The aim of the project is realtime Avateering. Many kids per hour. Festival performance.
We are looking at different mocap solutions. One is project Orion from Ikinema
(N.b. inmiddels is Ikinema opgekocht door Apple en hebben wij een alternatief in UE4)
Samenwerkende coalitiepartners en kennis instellingen:
Joris Butter, 3D animatie
Michiel van Ieperen, 3D animatie
Jasper Brekelmans, Amsterdam 3D animatie
Dipper 3D, 3D Cartografie
NEOS 3D engine
Fred Kolman 3D Beeldend Kunstenaar
Theo Schepens 3D Beeldend Kunstenaar
Thank you!